Minęło ponad 25 lat od narodzin sieci, jednak wiele firm wciąż znajduje się na wczesnym etapie długiej podróży jaką jest transformacja biznesowa i digitalizacja. Gospodarka cyfrowa wciąż globalnie rośnie i wpływa na organizacje w każdej branży. Ponieważ digital marekting jest obecnie nieodłączną częścią każdej firmy, brak zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów może ograniczać zdolność organizacji do skutecznego wykorzystywania technologii cyfrowych i zdobywania przewagi konkurencyjnej.
email marketing – czyli kampanie mailingowe, dzięki którym treści dostarczane są bezpośrednio do określonej grupy docelowej
optymalizacja serwisu www – celem tych działań jest poprawa efektywności strony oraz zapewnienie jak najlepszego doświadczenia dla użytkownika (user experience)
PPC (pay-per-click) – płatne działania polegające na zwiększaniu ruchu do witryny. Jednym z najczęstszych typów działań PPC jest Google Ads (AdWords)
wyniki organiczne – działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania
marketing automation – tworzenie leadów sprzedażowych (sales leads)
display advertising – reklama graficzna bądź tekstowa dostępna w kilku formatach. Zazwyczaj tego typu reklamy są w postaci banerów na stronach internetowych
content marketing – odnosi się do tworzenia, dystrybucji i recyklingu treści
social media marketing – proces pozyskiwania ruchu i interakcji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych